Seguidors

El.laboració d'un lambe lambe

Per no allargar-me us diré que el teatre Lambe-Lambe és un teatre en miniatura.

Tan en mida com en temps. Les sessions no superen els 5 minuts i son per un sol espectador, a vegades, molt poques pots trobar que hi ha de 2 o 3.

Sóc lamberista des de fa 6 anys. La imatge que veieu al costat d'aquestes línies és durant la Fira Modernista a Cane de Mar amb el meu primer Lambe.

Actualment en tinc 2 històries creades i un altre en projecte. Per explicar-vos una mica per sobre, en cuatre linies com fabricar-ne un us deixo aquesta entrada al blog.

I si us animeu a participar en un dels meus tallers contacteu amb mi. Us deixo el telefon al final de l'escrit.

Fira Modernista de Canet de Mar 2018. Lambe totalment de fusta. És la primera història que vaig crear, En Josehp i encara mostro de tant en tant. D'aquesta no tinc registre per no perdre la mágia. Aquestes petites històries s'han de veure en directe.

Per començar has de trobar un tema o una petita història

Jo escullo el tema i d'aquí munto la història. Cal recordar que com només dura 5 minuts i cal condensar molt i això a vegades porta una mica de problemes al començament.

Pero de retallar sempre hi ets a temps. Així doncs primer un tema i una història.

Realitzar uns esbossos de les escenes per començar a decidir quines de les escenes serán creades en diorames, en maqueta i la seva transició.

Després caldrá fer els diorames de les escenes amb cartró o materials que tingueu per casa. Us ajudará a veure com queden composades, qué hi haurà a primer pla, segon pla, els efectes de llum que se li poden crear... 

I un consell: la senzillesa crea més mágia.

Un cop tota aquesta feina está realitzada i ja tenim decidit que com i quan... elaborar la capsa, el teatret, ajustat a les mides que la nostra història necessiti. Mireu que sigui de mida petita, l'haureu de transportar és un teatre de carrer.




Aquestes imatges són fetes per mostrar l'elaboració pas a pas. És un Lambe fet totalment de cartró i paper.Només hi ha petits objectes creats que no son de paper. 


El tema música per a mi és bo d'anar-lo ja treballant des del minut 0. M'ajuda a crear, a escenificar a explicar la història, així doncs, quan estic creant l'història la música ja l'estic decidint també. I quan dic música, son també els efectes de so i la narració si n'hi ha.

Jo faig servir un programa d'edició de música senzill i gratuït. 

El petit teatre recordeu sempre fer-li una obertura pel espectador a l'alçada dels ull però també que tingui la capacitat d'obrir-se totalment per fer els assajos. Per assajar ho fareu amb la parat oberta del davant i amb un mirall en front.

I ja... assajar, retocar fins que la peça decideixes que està llesta pel públic.

Aquí us deixo uns segons d'aquesta inquietant història:
Marta Teixidor_Contacte 618808371

Comentaris

Entrades populars