ROBOTS
Treballs fets pels nens i nenes del grup d'expressió plàstica dels divendres al matí.
Aquest grup està format per nens i nenes de 4 anys fins als 9 anys.

Perquè barregem edats?
Som del parer que en grups petits i d'edats barrejades es potencia l'aprenentatge i es treballa més en col·laboració.
Els més grans adquireixen responsabilitats vers als més petits i guanyen en paciència fins i tot en els seus propis processos d'aprenentatge.
La competitivitat deixa de tenir sentit en un grup on, és molt evident, tots som diferents, tots partim de nivells diferents. La col·laboració és el mecanisme del funcionament en tot moment i es crea un ambient més familiar i tranquil.
Sempre que un alumne ajuda a un altre, a fer una tasca, aquest ha de posar en pràctica tot allò que ha après i així es va reafirmant, a més de guanyar en autoestima cada vegada que un altre nen li demana ajuda.
Els petits gaudeixen de molts més recursos, més persones al seu voltant que poden ajudar-los i servir-los de model.
Activitat:
Construeixo el meu robot
Aquest grup està format per nens i nenes de 4 anys fins als 9 anys.

Perquè barregem edats?
Som del parer que en grups petits i d'edats barrejades es potencia l'aprenentatge i es treballa més en col·laboració.
Els més grans adquireixen responsabilitats vers als més petits i guanyen en paciència fins i tot en els seus propis processos d'aprenentatge.
La competitivitat deixa de tenir sentit en un grup on, és molt evident, tots som diferents, tots partim de nivells diferents. La col·laboració és el mecanisme del funcionament en tot moment i es crea un ambient més familiar i tranquil.
Sempre que un alumne ajuda a un altre, a fer una tasca, aquest ha de posar en pràctica tot allò que ha après i així es va reafirmant, a més de guanyar en autoestima cada vegada que un altre nen li demana ajuda.
Els petits gaudeixen de molts més recursos, més persones al seu voltant que poden ajudar-los i servir-los de model.
Activitat:
Construeixo el meu robot
Martí 6 anys
Emma 6 anys
Lluna 4 anys
Pau 6 anys
Ona 9 anys
El resultat del treball és evident que el jutjarem, però en fer-ho no tindrem en compte l'ajuda durant el procés d'execució que ha rebut cada alumne i seria poc encertat.
Perquè tingueu una referència quan més edat menys ajuda ha rebut, fins i tot els més grans solen ajudar als més petits en el seu projecte.
Com que hi ha moltes coses a valorar que no es veuen en el resultat final sempre demano que més que donar una opinió sobre el resultat, demaneu per la seva elaboració (com ho has fet? quins materials has fet servir? ha estat molt difícil?) cosa que agradarà moltíssim al nen/a donant-li la oportunitat d'explicar i ser escoltat, i reconeixerà en les vostres preguntes l'interès i el valor al seu treball.
I si li cal una valoració podeu demanar-li a ell mateix que la faci (t'ha agradat com t'ha quedat?).
Recomano...
Perquè tingueu una referència quan més edat menys ajuda ha rebut, fins i tot els més grans solen ajudar als més petits en el seu projecte.
Com que hi ha moltes coses a valorar que no es veuen en el resultat final sempre demano que més que donar una opinió sobre el resultat, demaneu per la seva elaboració (com ho has fet? quins materials has fet servir? ha estat molt difícil?) cosa que agradarà moltíssim al nen/a donant-li la oportunitat d'explicar i ser escoltat, i reconeixerà en les vostres preguntes l'interès i el valor al seu treball.
I si li cal una valoració podeu demanar-li a ell mateix que la faci (t'ha agradat com t'ha quedat?).
Marta Teixidor
Tallerista




Increíble el parecido del robot final con el robot en papel...salvo un robot romántico que le creció cola de sirena!!!
ResponEliminaSon todos unos Artistas!!!!